Trek meer potentiële klanten en bezoekers aan.

Gebruik SEO om gevonden worden in zoekmachines.

Word beter gevonden door je doelgroep met SEO.

SEO staat voor Search Engine Optimization, oftewel de vindbaarheid van de website verbeteren in zoekmachines als Google. Tegenwoordig wil iedereen wel een topranking hebben, maar de tijd dat dit vanzelf ging is helaas voorbij. Toch ziet Design Bytes nog steeds grote kansen om via de zoekmachines de juiste doelgroepen op de website van onze klanten te krijgen en zo de conversie en effectiviteit te verhogen.

Design Bytes heeft hiervoor speciale optimalisatie pakketten samengesteld (SEO Brons, SEO Zilver, SEO Goud en SEO Platinum). Hiermee wordt op verschillende gebieden de website geoptimaliseerd,  waardoor deze vaak veel beter te vinden is door jouw doelgroep. Zoekmachine optimalisatie is een oneindig proces, waarmee je de zoekmachine-ranking van de relevante zoekwoorden voor jullie doelgroep kunt opbouwen en versterken. Waar moet je zoal aan denken bij zoekmachine optimalisatie? Bekijk onze pakketten.

Onze SEO-pakketten

In SEO in vogelvlucht

Binnen alle pakketten van Design Bytes worden verschillende van onderstaande werkzaamheden opgepakt. Niet alles kan in één keer gedaan worden. Afhankelijk van het pakket dat jullie kiezen en de staat van jullie huidige website kunnen de meest relevante en meest kansrijke werkzaamheden opgepakt worden.

 

  • Meten
    • Google Analytics installeren
    • Conversies meten
    • Aanvullende meetinstrumenten
  • Inhoudelijke optimalisatie
    • Zoekwoord onderzoek
    • Huidige content beter vindbaar maken
    • Linkstructuur verbeteren
    • Afbeeldingen optimaliseren
    • Relevante vindbare artikelen schrijven voor jullie doelgroepen
  • Technische optimalisaties
    • Snelheid verbeteren
    • Technische zoekmachine vriendelijkheid
    • Broncode optimalisaties
  • Linkbuilding
    • Het verzamelen van hoogwaardige links die naar jullie website verwijzen
  • Conversie optimalisatie
    • Conversies meten in Google Analytics
    • Call-to-actions toevoegen
    • Bezoekersreis optimaliseren
  • Kwartaal rapportage
    • Basis statistieken
    • Conclusies en aanbevelingen
    • Gedane werkzaamheden

Meten is weten

Om er voor te zorgen dat we weten hoe jullie bezoekers zich bewegen over de website gaan we eerst hun gedrag en interactie meten via Google Analytics 4. Google Analytics 4 is een statistieken pakket, waarmee alles glashelder in kaart wordt gebracht. De statistieken geven ook inzichten in wat er moet gebeuren om de website beter vindbaar te maken en de klantreis te optimaliseren. Ook kunnen er conversies bijgehouden worden, waarmee inzichtelijk wordt hoeveel klanten via de website contact opnemen, aankopen doen of bijvoorbeeld aanvraagformulieren invullen. Begin met meten.

Inhoudelijke optimalisatie

Wie zijn jullie doelgroepen en waarnaar zoeken ze? Om goed vindbaar te zijn moet er inhoud op de website staan, waarnaar jullie doelgroepen op zoek zijn. Vaak is dit andere informatie als waar jezelf misschien in eerste instantie aan zou denken. Een zoeker tikt namelijk in Google vaak hele andere zoektermen in dan veel van onze klanten verwachten. Op het moment dat er inzichtelijk is waarop jullie specifieke doelgroep zoekt, kan er op maat gesneden content gemaakt worden. Het vinden van de juiste zoekwoorden is een ware kunst, aan de ene kant wil je dat er weinig websites zijn die diezelfde zoekwoorden in hun pagina’s gebruiken, omdat je dan gemakkelijk bovenaan kunt komen. Maar aan de andere kant wil je ook dat er genoeg zoekvolume is zodat er vaak opgezocht wordt. Kies voor vindbare content.

Technische optimalisaties

Om goed vindbaar te zijn in zoekmachines als Google moet het fundament van de website – de broncode – goed geschreven zijn. Vaak is dit in grote lijnen wel in orde, maar soms helaas ook niet. Technische optimalisatie is een oneindig verbeteringsproces. Er zal een technische scan van de site gedaan worden en gekeken wat er verbeterd kan worden. Denk aan de optimalisatie van de snelheid, het scannen van de broncode en optimalisaties van afbeeldingen. Begin direct met technisch optimaliseren.

Linkbuilding

Als de website goed geoptimaliseerd is en goede inhoud bevat dan kun je gaan werken aan je linkbuilding. Wat is linkbuilding? Met linkbuilding ga je een netwerk van websites opbouwen die naar jouw website toe linken. Hoe meer links er verwijzen naar jouw website hoe hoger Google jouw website gaat waarderen. De links moeten bij voorkeur relevant zijn (dus over aanverwante onderwerpen gaan) en veel autoriteit hebben (drukbezocht zijn). Om ervoor te zorgen dat websites gaan linken naar jouw website toe moet je dus al die bedrijven gaan benaderen. Dit is een tijdrovende klus en dit stukje kunnen wij voor je uit handen nemen. Er moet dan een e-mailadres aangemaakt worden waarvan we gebruik kunnen maken zodat we uit naam van jullie onderneming kunnen e-mailen en bedrijven kunnen vragen om links uit te wisselen. Bouw nu aan je online netwerk.

Conversie optimalisatie

Hoe kunnen bezoekers verleidt worden om hun gegevens achter te laten, zich in te schrijven voor de nieuwsbrief, te bellen, te mailen of een aankoop te doen? Dat is waar het om draait bij conversie optimalisatie. Bij conversie optimalisatie wordt het proces van eerste kennismaking (bijvoorbeeld een Adwords advertentie) tot aan het conversiemoment (bijvoorbeeld het invullen van het contactformulier) in beeld gebracht en verbeterd en vereenvoudigd.  Met als resultaat meer conversie. Kies voor meer resultaat.

Kwartaal rapportage

Ieder kwartaal wordt er gekeken naar de bezoekersaantallen, het aantal conversies en de algehele vindbaarheid van de website. Er wordt dan een heldere rapportage gemaakt van de meest relevante statistieken. Het geheel wordt samengevat in een conclusie en er worden aanbevelingen gedaan die de vindbaarheid verbeteren. Ook worden de uitgevoerde werkzaamheden samengevat. Krijg een glashelder inzicht.

Word ook beter gevonden!

Start vandaag nog met het optimaliseren van je website en wordt beter gevonden door jouw doelgroep of potentiële klanten.